مقایسه برنامه‌های کارگر ماهر فدرال کانادا با برنامه های استانی کانادا

مقایسه برنامه‌های کارگر ماهر فدرال کانادا با برنامه های استانی کانادا

مقایسه برنامه‌های کارگر ماهر فدرال کانادا با برنامه های استانی کانادا

برنامه کارگر فدرال یا برنامه های استانی کانادا

هزینه درخواست برای مهاجرت به کانادا ممکن است عاملی در تصمیم‌گیری در مورد مسیر اقتصادی باشد.

در کانادا، شما همیشه برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست می‌دهید، زیرا طبق قانون اساسی دولت فدرال حرف آخر را در مورد مهاجرت می‌زند. بااین‌حال، شما همچنین می‌توانید برای برنامه استانی هم درخواست دهید تا درخواست اقامت دائم خود را تضمین کند. اگر با موفقیت در یک مسیر استانی درخواست دهید، گواهی نامزدی یا گواهی انتخاب استانی دریافت خواهید کرد تا از درخواست اقامت دائم خود در IRCC پشتیبانی کند.

درحالی‌که این گزینه، گزینه‌های مهاجرتی فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد و زمان بیشتری را صرف کند. از سوی دیگر، برنامه‌های استانی ممکن است درها را به روی نامزدهای مهاجرتی بیشتری باز کند. آنها برای باز کردن مسیرهای اقامت دائم برای کارگرانی که مهارت‌هایشان با نیازهای بازار کار منطقه‌ای مطابقت دارد، به‌خوبی تنظیم شده‌اند.

در این مقاله به مقایسه هزینه‌های برنامه‌های مختلف مهاجرتی در کلاس اقتصادی می‌پردازیم. درعین‌حال، مزایا و معایب مهاجرت را از طریق اکسپرس اینتری در مقابل مهاجرت استانی بررسی می‌کنیم.

هزینه‌های کارگران ماهر برای درخواست برای برنامه‌های IRCC

وقتی برای مهاجرت به IRCC درخواست می‌کنید، معمولاً باید برای خود و هر وابستگی که با شما به کانادا می‌آیند، مانند همسر یا شریک زندگی مشترک و فرزندانتان، هزینه‌ای بپردازید. همچنین باید برای خود و شریک زندگی‌تان حق اقامت دائم بپردازید. فرزندان وابسته از این هزینه معاف هستند.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا امسال برای برنامه‌های بیشتر کلاس‌های اقتصادی، خانوادگی و بشردوستانه افزایش می‌یابد. در سال 2020، IRCC برای اولین‌بار از سال 2002، هزینه‌های اقامت دائم را افزایش داد تا تورم را محاسبه کند. در آن زمان، IRCC اعلام کرد که هزینه‌ها را هر دو سال یک‌بار افزایش می‌دهد تا با تورم سازگار شود، به این معنی که امسال هزینه‌ها اکنون افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود افزایش بعدی در سال 2024 اتفاق بیفتد.

از 30 آوریل، هزینه‌های برنامه‌های مهاجرتی زیر حدود 40 دلار بیشتر از هزینه فعلی 1325 دلار افزایش می‌یابد. متقاضیان اصلی و همسران همراه باید 1365 دلار بپردازند (همه مبالغ بر حسب CAD هستند) به‌اضافه هزینه‌های بیومتریک برای درخواست:

  • برنامه‌های مدیریت شده توسط اکسپرس انتری
  • برنامه نامزدهای استانی (PNP)
  • کارگر ماهر کبک
  • برنامه مهاجرتی استان‌های آتلانتیک
  • سایر برنامه‌های موقت اقتصادی (پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی و پایلوت مهاجرت کشاورزی غذایی)

 

هزینه‌های بیومتریک حدود 85 دلار برای هر نفر یا 175 دلار برای یک خانواده دونفره یا بیشتر است. برای مثالی از برخی هزینه‌های کامل احتمالی، یک متقاضی اصلی که برای برنامه مدیریت اکسپرس اینتری درخواست می‌کند می‌تواند 1450 دلار شامل هزینه‌های بیومتریک بپردازد. یک خانواده دونفره می‌تواند 2905 دلار برای همان برنامه بپردازد. اگر آنها یک فرزند داشتند، هزینه‌ها می‌توانست به حدود 3135 دلار برسد. هزینه هر فرزند وابسته 230 دلار خواهد بود.

هزینه‌های درخواست بسته به برنامه مهاجرت متفاوت است، اما حق هزینه اقامت دائم همیشه یکسان است. در اینجا لیستی از هزینه‌های برنامه‌های مهاجرت فدرال در سال 2022 آمده است.

Program

Applicants

Current Fee

New Fee April 30, 2022

هزینه حق اقامت دائم

متقاضی اصلی و همسر همراه یا شریک قانونی

$500

$515

Federal High Skilled, Provincial Nominee Program and Quebec Skilled Workers, Atlantic Immigration Class and most Economic Pilots (Rural, Agri-Food)

متقاضی اصلی

$825

$850

 

همسر همراه یا شریک زندگی مشترک

$825

$850

 

همراه فرزند وابسته

$225

$230

Live-in Caregiver Program and Caregivers Pilots (Home Child Provider Pilot and Home Support Worker Pilot)

متقاضی اصلی

$550

$570

 

همسر همراه یا شریک زندگی مشترک

$550

$570

 

همراه فرزند وابسته

$150

$155

کسب‌وکار (فدرال و کبک)

متقاضی اصلی

$1575

$1625

 

همسر همراه یا شریک زندگی مشترک

$825

$825

 

همراه فرزند وابسته

$225

$230

الحاق خانواده (همسران، شرکا و فرزندان، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ و سایر بستگان)

هزینه حمایت مالی

$75

$75

 

متقاضی اصلی تحت حمایت

$475

$490

 

فرزند وابسته تحت حمایت

$75

$75

 

همسر همراه یا شریک زندگی مشترک

$550

$570

 

همراه فرزند وابسته

$150

$155

Protected Persons

متقاضی اصلی

$550

$570

 

همسر همراه یا شریک زندگی مشترک

$550

$570

 

همراه فرزند وابسته

$150

$155

بشردوستانه و مشفقانه / سیاست عمومی

متقاضی اصلی

$550

$570

 

همسر همراه یا شریک زندگی مشترک

$550

$570

 

همراه فرزند وابسته

$150

$155

دارندگان مجوز

 

 

 

 

هزینه‌های درخواست برای PNP و مهاجرت کبک

علاوه بر هزینه‌های موردنیاز برای درخواست مهاجرت به دولت فدرال، نامزدهای PNP و کبک اغلب باید هزینه درخواست را به استان موردنظر خود بپردازند. به‌عنوان‌مثال، یک فرد مجرد که می‌خواهد به انتاریو مهاجرت کند، 2925 دلار از طریق PNP می‌پردازد، اما حدود 1450 دلار از طریق Express Entry می‌پردازد.

اکنون چهار PNP وجود دارد که برای درخواست نامزدهای استانی هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند: نوا اسکوشیا، مناطق شمال غربی، و یوکان. نیوفاندلند و لابرادور اخیراً در تلاشی برای تشویق تازه‌واردان به درخواست مهاجرت به استان، هزینه‌های خود را حذف کردند.

کارگران ماهر که برای سایر استان‌ها درخواست می‌دهند می‌توانند بین 250 تا 1500 دلار بپردازند.

هزینه درخواست برای متقاضی اصلی

برنامه نامزدهای استانی (pnp) + کبک

250$

سیستم INB برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک NBPNP

300$

سیستم INB برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد PEI PNP

350$

برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان SINP

500$

برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا MPNP

500$

برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا AAIP

1150$

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا BCPNP

1500-2000$

برنامه نامزد مهاجرت انتاریو OINP

844$

کبک

 

 

پایه در مقابل PNPهای پیشرفته

تفاوت بین PNPهای پایه و پیشرفته بستگی به این دارد که آیا متقاضیان دارای پروفایل اکسپرس اینتری هستند یا خیر . PNPهای پایه توسط دولت استانی اداره می‌شوند. اما PNPهای پیشرفته فقط برای کاندیدهای اکسپرس اینتری باز است.

کسانی که واجد شرایط PNP پیشرفته هستند، واجد شرایط برنامه مدیریت شده اکسپرس اینتری مانند برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) ، یا برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) نیز هستند.

مزیت حضور در  Pool اکسپرس انتری امکان درخواست مستقیم به IRCC برای مهاجرت است. ازآنجایی‌که IRCC در مورد افرادی که اقامت دائم می‌گیرند، حرف آخر را می‌زند، درخواست برای اکسپرس اینتری ساده‌تر از درخواست PNP است. درحالی‌که وقتی برای PNP درخواست می‌کنید، ابتدا برای نامزدی از استان درخواست می‌دهید و سپس برای اقامت دائم درخواست می‌دهید.

اکسپرس اینتری یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که توسط دولت فدرال برای دعوت از متقاضیان مهاجرت برای درخواست اقامت دائم استفاده می‌شود. کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده‌اند، دعوت‌نامه‌هایی برای درخواست ITA  در دوره‌ای دوهفته‌ای دعوت صادر می‌کنند. بااین‌حال، از زمان همه‌گیری، IRCC اغلب از کاندیداهایی دعوت می‌کند که واجد شرایط کلاس CEC یا PNP هستند. IRCC از سپتامبر 2021 فقط از نامزدهای PNP دعوت کرده است و از دسامبر 2020 برای کاندیداهای FSWP قرعه‌کشی نکرده است.

درگذشته، یک کاندیدای اکسپرس انتری با امتیاز بالا ممکن است دعوت‌نامه برای درخواست نامزدی استانی را رد کرده باشد و فقط منتظر دریافت اکسپرس انتری ITA بوده باشد، به طوری که آنها فقط نیاز به پرداخت یک هزینه درخواست داشته باشند. بااین‌حال، ازآنجایی‌که توقف در قرعه‌کشی‌های FSWP و CEC بر برنامه‌های مهاجرت کانادا در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، گزینه درخواست برای PNP پیشرفته جذاب‌تر شده است.

به نامزدهای اکسپرس انتری که نامزد استانی می‌شوند، 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع  CRS خود اعطا می‌شود. این جایزه به طور مؤثر تضمین می‌کند که آنها ITA دریافت می‌کنند و می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

کسانی که واجد شرایط برنامه مدیریت اکسپرس اینتری نیستند، ممکن است بتوانند برای PNP پایه یک استان درخواست دهند. این برنامه های مهاجرتی توسط خود استان‌ها اجرا می‌شود. پردازش آنها معمولاً زمان بیشتری می‌گیرد.

مقایسه زمان پردازش

طبق برآورد زمان پردازش در 19 آوریل، IRCC برای پردازش PNPهای پایه 28 ماه و برای پردازش PNPهای اکسپرس اینتری 22 ماه زمان نیاز دارد. زمان تخمینی پردازش برای کارگران ماهر کبک اکنون 31 ماه است.

استاندارد پردازش برای درخواست مستقیم برای اکسپرس اینتری شش ماه است، اگرچه بیماری همه‌گیر به طور چشمگیری این زمان‌های پردازش را کاهش داده است. در حال حاضر IRCC برای پردازش درخواست‌های FSWP  27  ماه و برای پردازش درخواست‌های CEC هشت ماه طول می‌کشد. نامزدهای FSTP به مدت‌زمان انتظار ۳۷ماهه نگاه می‌کنند.

 

نتیجه

باتوجه‌به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که آیا باید مستقیماً برای یک برنامه فدرال یا استانی درخواست دهید؟ در نهایت تصمیم شما باید بر اساس جریان‌هایی باشد که واجد شرایط آن‌ها هستید و آن‌هایی که فکر می‌کنید بهترین شانس را برای دریافت اقامت دائم به شما می‌دهند. اگر واجد شرایط اکسپرس انتری هستید، ایجاد پروفایل مفید است زیرا علاوه بر اینکه برای ITA توسط IRCC در نظر گرفته می‌شوید، استان‌هایی که به دنبال دعوت از نامزدها برای درخواست PNP خود هستند نیز در نظر گرفته می‌شوید.

امسال، کانادا بر اساس برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024، قصد دارد از 83500 نامزد PNP استقبال کند. انتظار می‌رود این رقم تا سال 2024 به 93000 نفر افزایش یابد . IRCC پیش‌بینی می‌کند که امسال 55900 مهاجر از طریق اکسپرس انتری وارد شوند، اما قرار است تا سال 2024 تعداد مهاجران اکسپرس اینتری به 111500 افزایش یابد.

Federal vs provincial skilled worker programs

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مقایسه برنامه‌های کارگر ماهر فدرال کانادا با برنامه های استانی کانادا مقایسه برنامه‌های کارگر ماهر فدرال کانادا با برنامه های استانی کانادا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان